Safety glasses CONTOUR II Platinum (PSSCONTC13B) - CSP brown
The comfortable and sturdy construction of the Contour make it one of the top sellers. The lightweight frame has non-slip rubber nose pads and wraparound lenses for excellent side protection. Not only is the Contour lightweight and comfortable, but they also look great, too!
A microfiber bag is included.
- Wrap-around and lighweight frame
- Non-slip tipgrip temples
- Non-slip bridge
- PLATINUM coating : anti-scratch & anti-fog
- Ballistic resistance Stanag 2920, Mil-PRF 32432A
- Standards ANSI Z87.1-2010, AS/NZS 1337.1:2010, CSA Z94.3, EN 166 - EN 172
- Polykarbonate 2,2 mm
BROWN lens
- Indoor/outdoor use
- Tint base : Brown
- Transmission : 65%
- Ideal for all activities requiring exposure to alternating high and low light.
- Adapted to environments with extreme temperatures.
- Blue light filtration and combination with the exclusive PLATINUM anti-fog coating.
PLATINUM®
This permanent coating applied on both surfaces makes them highly scratch-resistant (1.4 cd/m2), gives them high resistance to the most aggressive chemicals and slows the appearance of fogging. In any circumstances and at every moment, Platinum® provides the highest safety for eyes.
Bollé
Fundada en 1888 en Oyonnax (Francia), la familia Bollé diseñaba y fabricaba originalmente peines y accesorios para el cabello de cuerno. En 1936, la empresa se lanzó a la producción de gafas de sol y monturas ópticas de celuloide y luego de rodoide. Después de la Segunda Guerra Mundial, Bollé se convirtió en el pionero del nylon moldeado, con productos que cumplían los más altos estándares de la época. Las primeras gafas y máscaras se añadieron a la gama de productos Bollé en 1950. La aventura deportiva comenzó en 1960, cuando Bollé introdujo sus primeras gafas de esquí específicas. Mientras tanto, la división de Seguridad de Bollé trabajó junto con el Ejército, la Marina y la Aeronáutica francesa para desarrollar gafas de seguridad. Como líder de la industria con productos innovadores, las marcas Bollé han crecido desde sus inicios en un pequeño taller hasta convertirse en un fabricante líder mundial de gafas de calidad. Hoy, más de 100 años después, los productos Bollé se distribuyen y se usan en todo el mundo.